Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Šumava National Park as an area for leisure activities of pupils from lower elementary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41881Identifikátory
SIS: 111525
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanel, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
Environmental education, Šumava, National park, digressions, experiential EducationŠumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogika
The Šumava National Park as an area for leisure activities of pupils from lower elementary school Abstract: This thesis deals with the creation of a fully-fledged program at the school in the countryside, where the Šumava National Park is an area for leisure activities of 1st stage of elementary school. It deals with forming a plan of excursions complemented by observations of nature, labor - creative activities and movement, to bring the emotionalexperiences of the participants in contact with animate nature and landscape. This should lead the children to a positive relationship to nature and its protection in the future. Key words: Environmental education, Šumava, National park, digressions, experiential Education