On & Off …portrét doby a člověk dneška
On & Off …portrait of the era and today's man
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41865Identifiers
Study Information System: 106654
Collections
- Kvalifikační práce [18636]
Author
Advisor
Consultant
Šamšula, Pavel
Referee
Kitzbergerová, Leonora
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikaceKeywords (English)
development, fotograph, art, human, society, identity, identificationPešlová, R.: OFF & ON ...PORTRÉT DOBY A ČLOVĚK DNEŠKA /Bakalářská práce/ Praha 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat historicko-kulturní vývoj 20. - 21. století a postihnout vliv doby na zobrazení člověka ve fotografii. Fotografie je v některých vývojových etapách součástí výtvarného umění, a proto reflektuji i toto propojení. Obsahem výtvarné části je audiovizuální a fotografický projekt. V didaktické části jsem představila čtyři didaktické návrhy pro hodiny Výtvarné výchovy, které se věnují kulturně-sociálním aspektům tak, aby si žáci uvědomili různorodé možnosti výtvarného ztvárnění a vnímali je i jako zábavnou hru, ve které si mohou lépe uvědomit sami sebe, své okolí a svou rodinu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikace
ANOTATION Pešlová R.: OFF & ON ....PORTRAIT OF THE ERA AND TODAY'S MAN /Bachelor thesis /Prague 2012, Charles University, Faculty of Education, Departmen of art, 57 p. Thegoalofmythesisistoexploretheevolutionofhistoryofartin20.and21.centuryandexpresstheinfluenceoftheera onpicturingofamaninphotograph.Insomeperiodsphotographisapartofart,andsoireflectthisrelationaswell.The applied part consists of audiovisual and photographic work. In the didactic part I present four designs of art classes. I focus on cultural and social aspects, so that pupils can realize different possibilities of visual work and feel them as well as a funny game, in that they can realize themselves, their surroudings and family better. KEY WORDS development, fotograph, art, human, society, identity, identification