On & Off …portrét doby a člověk dneška
On & Off …portrait of the era and today's man
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41865Identifikátory
SIS: 106654
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šamšula, Pavel
Oponent práce
Kitzbergerová, Leonora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikaceKlíčová slova (anglicky)
development, fotograph, art, human, society, identity, identificationPešlová, R.: OFF & ON ...PORTRÉT DOBY A ČLOVĚK DNEŠKA /Bakalářská práce/ Praha 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat historicko-kulturní vývoj 20. - 21. století a postihnout vliv doby na zobrazení člověka ve fotografii. Fotografie je v některých vývojových etapách součástí výtvarného umění, a proto reflektuji i toto propojení. Obsahem výtvarné části je audiovizuální a fotografický projekt. V didaktické části jsem představila čtyři didaktické návrhy pro hodiny Výtvarné výchovy, které se věnují kulturně-sociálním aspektům tak, aby si žáci uvědomili různorodé možnosti výtvarného ztvárnění a vnímali je i jako zábavnou hru, ve které si mohou lépe uvědomit sami sebe, své okolí a svou rodinu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikace
ANOTATION Pešlová R.: OFF & ON ....PORTRAIT OF THE ERA AND TODAY'S MAN /Bachelor thesis /Prague 2012, Charles University, Faculty of Education, Departmen of art, 57 p. Thegoalofmythesisistoexploretheevolutionofhistoryofartin20.and21.centuryandexpresstheinfluenceoftheera onpicturingofamaninphotograph.Insomeperiodsphotographisapartofart,andsoireflectthisrelationaswell.The applied part consists of audiovisual and photographic work. In the didactic part I present four designs of art classes. I focus on cultural and social aspects, so that pupils can realize different possibilities of visual work and feel them as well as a funny game, in that they can realize themselves, their surroudings and family better. KEY WORDS development, fotograph, art, human, society, identity, identification