Rabota s ošibkoj na urokach inostrannogo jazyka
Mistake management in a foreign language classroom
Práce s chybou na hodinách cizího jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41827Identifikátory
SIS: 69252
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rozboudová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Ruština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
ошибка, приемы работы с ошибкой, языковые средства, речевые умения, языковая точность, языковая беглость и уместность, коммуникативная компетенцияKlíčová slova (anglicky)
a mistake, methods of mistake management, language devices, communicative skills, language accuracy, language fluency and appropriacy, communicative competenceCílem dané práce je zaprvé vypracování obecných doporučení k práci s chybou na hodinách cizího jazyka, které budou odpovídat jak požadavkům učitelů, tak i požadavkům žáků, a za druhé vypracování metod práce s chybou na hodinách cizího jazyka, které budou podněcovat budování komunikační kompetence žáků. Pro dosažení daného cílu byly vybrány následující výzkumní metody: analýza vědecké literatury z oblasti pedagogiky, psychologie a metodologie výuky cizího jazyka, písemní a ústní dotazování učitelů a žáků, metoda pozorování. Výsledkem dané práce je třináct obecných doporučení a patnáct vyzkoušených v praxi metod práce s chybou na hodinách cizího jazyka, které podněcují budování komunikační kompetenci žáků.
The aim of the thesis is to design general recomendations on mistake management in a foreign language classroom which would meet both teachers' and learners' requirements and methods of mistake management in a foreign language classroom which would contribute to development of learners' communicative competence. The following methods were used in the research: analysis of literature on pedagogy, psychology and methodology of foreign language teaching, interview, questionnaire and observation. Thirteen general recommendations and fifteen methods of mistake management in a foreign language classroom which contribute to the development of learners' communicative competence were designed as a result of the research.