Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Evaluation tools for assessment of school programme in educational process
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41557Identifikátory
SIS: 114486
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kalous, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Evaluace, vlastní hodnocení školy, školní vzdělávací program, pedagogický proces, evaluační nástrojeKlíčová slova (anglicky)
Evaluation, evaluation of schools, school curriculum, educational process, evaluation toolsZávěrečná bakalářská práce se zabývá evaluačními nástroji využitelnými pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti vedení škol s využíváním evaluačních nástrojů v praxi, a doporučit managementu škol postup při výběru vhodných evaluačních nástrojů. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou na základě odborné literatury analyzovány pojmy související s hodnocením školy a hodnotícími nástroji. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno formou dotazníku v základních školách a v mateřských školách v České republice. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jaké evaluační nástroje školy při vlastním hodnocení využívají. Na základě získaných informací byla provedena analýza výsledků šetření, zkušeností a postojů managementu škol v oblasti evaluačních nástrojů využitelných pro vlastní hodnocení školy.
The master thesis deals with the evaluation tools available for the assessment of the educational programme in the pedagogical process. The aim of this work is to determine the attitudes and practical experience in school management through the use of evaluation tools in practice and to recommend management schools in the selection of appropriate evaluation tools. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on the literature analysed in terms related to the evaluation of school assessment tools. The practical part contains the results of an investigation which was carried out by questionnaire in primary schools and kindergartens in the Czech Republic. The main aim of the practical part is to determine which evaluation tools for school self-assessment are used. From the information obtained, the results of the survey, experiences and attitudes of school management in the area of available school self-assessment evaluation tools, were analysed.