La realización de la vocal alta anterior en la interlengua de hablantes checos
Realization of the Spanish vocal i by Czech learners
Realizace španělského vokálu i českými mluvčími
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41394Identifikátory
SIS: 108844
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Duběda, Tomáš
Oponent práce
Zavadil, Bohumil
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika - Hispanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Španělština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
adquisición de segunda lengua, fonética, fonología, interlengua, cualidad vocálica, vocal alta anteriorKlíčová slova (anglicky)
Second Language Acquisition, Phonetics, Phonology, Interlanguage, Vowel Quality, High VowelsDiplomová práce se zabývá osvojováním španělského vokalického systému českými studenty, konkrétně výslovností přední vysoké hlásky i, která v češtině v posledním století zaznamenala významný artikulační posun. V první, teoretické části práce se vysvětlují relevantní pojmy a porovnávají se základní vlastnosti české a španělské hlásky i. Ve druhé části se pak přistupuje ke zkoumání této hlásky v konkrétních kontextech (tj. v blízkosti bilabilály, alveoláry/dentály, palatály, veláry, uvuláry) a zjišťují se hlavní tendence v české a španělské výslovnosti, se zvláštním zřetelem k osvojované formě španělštiny. Klíčová slova: Osvojování druhého jazyka, fonetika, přední vysoká hláska, španělština.
This thesis focuses on the realization of high front vowel in Czech and Spanish, with respect to second language acquisition. In the first part, general theoretical concepts are explained, such as fossilization, SLA, critical period, and SLA model designed by Flege (1995) and also a comparison of the Spanish and Czech vowel is given. As Czech and Spanish vocalic systems are very similar, the subtile phonetic differences are to be detected in the second part where realizations of these two vowels in selected consonantal contexts are analysed. Key words: Second Language Acquisition, Phonetics, Interlanguage, Spanish, high front vowel.