Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Players of Live Action Role-Playing Games in Czech Republic in reflection of active audience theories
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40951Identifikátory
SIS: 97768
Katalog UK: 990014806690106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19616]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reifová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Larp, live action role-playing, role-playing, imerze, diegéze, teorie aktivního publika, hraKlíčová slova (anglicky)
Larp, live action role-playing, role-playing, immersion, diegesis, active audience theories, gameTato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
This text is presenting the new phenomenon called larp and it is trying to describe its fundamental characteristic attributes and acquaint reader with its structure. The goal of this text is to define larp in the company of other types of media, describe the unique relationship between larp and its audience and in the same time bring larp community to kontext of active audience theories. For better understanding of this medium this text is also trying to clarify terms like role-playing, immersion or diegesis and their role in the enviroment of this phenomenon.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Role plaiyng v online počítačových hrách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMikoláš, Michal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Datum obhajoby: 18. 6. 2012Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli ... -
Role Play jako způsob sexuálního vyjádření
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVejsadová, Jitka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 5. 9. 2022The presented diploma thesis presents the Roleplay activity as a way of sexual expression. In the theoretical part, there are some basic definitions of concepts such as role, role acceptance and associated activities. It ... -
Reprezentační roleplay ve virtuálním světě: Aplikace dramaturgické analýzy na World of Warcraft
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠpán, Adam (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 13. 6. 2022This thesis explores the possibilities of applying dramaturgical analysis to the virtual world of the computer game World of Warcraft. In this virtual world, some players engage in so-called representational roleplay. This ...
