Larp - Divadlo bez diváků
Larp - Theater without spectators
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40939Identifikátory
SIS: 116051
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecká, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální antropologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Identita, role, hra, maska, larp, drama, subkulturaKlíčová slova (anglicky)
Identity, role, game, mask, larp, drama, subcultureTato práce se zabývá fenoménem rolových her se zacílením na společenskou akční a dramatickou hru larp. Úvodem jsou vysvětleny základy antropologické a sociologické teorie her z děl několika předních teoretiků hry. Následující část se zabývá herními i neherními předchůdci larpu, tématem bude zejména jejich historie a společenský význam. Samotný larp je definován a popsán z hlediska her a jeho historie ve světě i v České republice. Část je věnována subkultuře larpu, jejíž existence nemusí být na první pohled zřejmá. V další části je provedena klasifikace jednotlivých druhů her známých na území ČR a jsou vyjmenovány nejvýznamnější spolky, které přispěly do české larp komunity. Ve výzkumné části jsou kompilace dat a poznatků z pozorování tří různých her. Cílem této případové studie je pochopit smysl těchto her a jejich význam pro život hráče. Závěrem jsou shrnuty poznatky z předchozího textu.
This work deals with the phenomenon of role-playing games with emphasis on social action and dramatic games of the larp. Introduction explains the basic anthropological and sociological ideas of game theory from the works of several leading theorists of the game theory. The following section deals with the game and non game predecessors of LARP, especially the theme of history and social significance in society. LARP itself is defined and described in terms of gaming and its history in the world and in the Czech Republic. Part of it is dedicated to larp subculture whose existence may not be obvious at first glance. In another part the classification of different types of games in the CR is done and well-known and most significant associations are listed that have contributed to the Czech larp community. In the research section is a compilation of data and observations from three different games. he aim of this case study is to understand the meaning of these games and their importance for the life of the player. In conclusion the work summarizes the findings from the previous text.