Price Determinants and Bidding Strategies in Internet Auctions
Analýza cenových determinantů a strategií dražitelů v online aukcích
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40926Identifikátory
SIS: 110478
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stakhovych, Lyudmyla
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá empirickou analýzou cenových determinantů a chování dražitelů v online aukcích eBay.de a Aukro.cz. Soustředí se především na efekt reputace prodávajícího a na sniping. Data použitá k analýze se skládají z 7054 aukcí s 209449 příhozy z eBay a 2223 aukcí s 8779 příhozy z Aukro. Nakupující v online aukcích nemají možnost osobně prověřit kvalitu zboží, a musí se tedy spoléhat na poctivost prodávajícího. V takovém prostředí může mít reputace prodávajícího tvořena hodnocením ostatních uživatelů významný vliv na výslednou cenu. Sniping je strategie přihazujících, během níž přihazující přihodí až v posledních vteřinách aukce. Teorie říká, že by sniping měl vést k nižší výsledné ceně a že by více zkušení přihazující měli tuto strategii používat častěji než méně zkušení přihazující. Empirické výsledky ukazují, že hodno- cení prodávajících má významný vliv na výslednou cenu na obou aukčních portálech. Testy týkající se snipingu vykazující rozdílné výsledky, které jsou signifikantní pouze pro eBay. Efekt snipingu na konečnou cenu je nejasný, ale byl zjištěn pozitivní vztah mezi zkušeností přihazujících a pravděpodobností snipingu. JEL klasifikace...
This paper presents an empirical analysis of price determinants and bidders' behaviour in on-line auctions eBay.de and Aukro.cz. We focus on the effect of sellers' feedback rating score and the phenomenon of sniping. Our dataset used for the analysis consists of 7054 auctions with 209449 bids from eBay, and 2223 auctions with 8779 bids from Aukro. Buyers in on-line auctions cannot personally inspect the quality of the product, so they have to rely on the seller's honesty. In this setting, the seller's rating may significantly contribute to the final price formation. Sniping is a bidding strategy, whereby a bidder waits until the last moment of the bidding period to place her bid. According to a theory, sniping should cause a reduction in the final price, and there should be a positive relationship between the probability of bidding and bidder's experience. The empirical results for both auction web sites show that the seller's feedback rating score has a significant impact on the final price. The tests regarding sniping provide distinctive results only for eBay. The effect of sniping on the final price is not clear since we have obtained different results for different specifications, but we found out that experience of a bidder increases the probability of placing a sniping bid. JEL Classification D44...