První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
The first gore scenes in the American mainstream cinema
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40865Identifikátory
SIS: 112062
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Přádná, Stanislava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
27. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hollywood, mainstream, násilí, gore, 60. létaKlíčová slova (anglicky)
Hollywood, mainstream, violence, gore, sixtiesBakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně násilné scény v americkém mainstreamovém filmu. Takzvané gore scény se ve filmech pro široké vrstvy diváků mohly poprvé objevit díky specifickým podmínkám v americkém filmovém průmyslu a americké společnosti po druhé světové válce. Cílem práce je osvětlit, které faktory byly pro posun v zobrazování filmového násilí klíčové a jakým způsobem se konkrétně odrážejí ve filmech Bonnie a Clyde a Divoká banda.
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes classified as "gore". Their emergence was connected with deeper social and industrial context, shaped since the end of the Second World War. The goal of the work is to describe factors which were crucial for the shift to a more graphical depiction of film violence and to present how these factors influenced Bonnie and Clyde and The Wild Bunch, two movies chosen for case studies.