Volnočasové programy pro Romy
Free time programs for Roma
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40687Identifikátory
SIS: 106753
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
6. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
romská a proromská organizace, nestátní nezisková organizace, sociální služba, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, terénní sociální práce, pedagog, asistent pedagoga, vzdělávání, dobrovolník, Denní centrum pro děti a mládežKlíčová slova (anglicky)
Roma organization and for Roma organization, non-state non-profit organization, social service, Low-threshold institution for children and teenagers, streetwork, teacher, teaching assistant, education, voluntary, Daytime centre for the kids and teenagersBakalářská práce představuje organizace, které se zabývají romskou menšinou. Zaměřuje se na současnou situaci proromských i romských organizací v České republice, na to jaké služby organizace poskytují a kdo je financuje. Podává informace o vybraných organizacích poskytujících především volnočasové programy pro romské děti a mládež. Seznamuje s jednotlivými aktivitami těchto organizací. Vysvětluje význam nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénní sociální práce. Součástí práce je kapitola zabývající se výchovou a vzděláváním romských žáků. Praktická část je zaměřena na Denní centrum pro děti a mládež ve Žďáře nad Sázavou. Jejím cílem je zhodnotit současný stav a přínos programů Denního centra pro děti a mládež.
The bachelor thesis introduces various organizations that deal with the problematics of the Roma ethnic group. It is focused on the contemporary situation of the Roma and for Roma organisations in the Czech Republic, their provided services and the way of their financial support. The work also gives information of the representative organizations which provide mainly free time programs for Roma kids and teenagers and it introduces their particular activities. The essential meaning of streetwork and the institutions focused on the children and teenagers from the socially weak environment is explained here as well. The problematics of Roma children educational proces is also mentioned. The practical part of the thesis concentrates on the Daytime centre for the kids and teenagers in Žďár nad Sázavou. Its contemporary condition and merit of the programmes are evaluated here.