Význam výchovy v boji proti korupci
Importance of Education in the Fight against Corruption
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40197Identifikátory
SIS: 99157
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociologický výzkum, analýza, korupce, význam protikorupční výchovy, učitel, žákKlíčová slova (anglicky)
sociological research, analysis, corruption, importance of anti-corruption education, teacher, studentTato magisterská práce je zaměřena na problematiku protikorupční výchovy. Je zde definován pojem korupce, její příčiny a formy, korupční normy, vztah k etice, sociologii, ekonomii a právu. Prostor je věnován též důležitým diferencím oproti stavu v zemích s nepřerušenou demokratickou kontinuitou. Byl proveden sociologický výzkum ke zjištění postojů žáků ke korupci. Na jeho základě byly definovány okruhy problémů na které by měl být v rámci protikorupční výchovy kladen důraz a formulována doporučení vycházející z požadavků prosociální výchovy. Klíčová slova: sociologický výzkum, analýza, korupce, význam protikorupční výchovy, učitel, žák
This thesis is concentrated to problems anti-corruption education. The notion of corruption, its causes and sorts, norms of corruption, the relation of corruption with ethics, sociology, economics and law. The place is given also to important differences between the situation in countries with an unbroken continuity of democracy. The sociological research was conducted to determine the attitudes of students to corruption. On the basis of defined sets of problems which should be the focus of anti-corruption education and formulated recommendations based on the requirements of pro-social education. Key words: sociological research, analysis, corruption, importance of anti-corruption education, teacher, student