Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovateli v Pardubickém kraji
Analysis of the evaluation criteria of kindergarten headmasters by founders in Pardubický region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40185Identifikátory
SIS: 114609
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hodnocení, kritérium, indikátor, kompetence, kompetenční model, standardy, zřizovatelKlíčová slova (anglicky)
Critera, indicator, competency, competency model, standards, founderNÁZEV: Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovatelem v Pardubickém kraji AUTOR: Bc. Lenka Marková KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou současných kritérií hodnocení práce ředitelů mateřských škol, která byla vytvořena zástupci obcí v roli zřizovatelů mateřských škol. Zároveň s analýzou se také zaměřuje na identifikaci indikátorů vedoucí k naplnění daných kritérií hodnocení. Součástí výzkumu je monitorování názorů ředitelek na současná kritéria, podle kterých jsou ohodnocovány. Prostřednictvím analýzy kritérií, dotazníkového šetření a neformálních rozhovorů se zástupci zřizovatelů a ředitelek byly zjištěny nedostatky ve skladbě a výčtu kritérií. Výzkum ukázal nejednotnost, nesystémovost a formálnost vytyčených kritérií hodnocení s absencí jejich indikátorů. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena kritéria hodnocení tak, aby zahrnovala všechny oblasti činnosti ředitelů mateřských škol. Zároveň byly navrženy indikátory, které ukážou cestu k naplnění daného kritéria. Tato práce upozorňuje na současné problémy v oblasti hodnocení práce ředitelů na úrovni regionálního školství, na nutnost systémového řešení této oblasti a lze jí využít jako námět pro tvorbu kritérií hodnocení práce ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA:...
TITLE: Analysis of the evaluation criteria of kindergarten headmasters by founders in Pardubicky region AUTHOR: Bc. Lenka Marková DEPARTMENT: School management centre SUPERVISOR: Mgr. Jiří Trunda ABSTRACT: This thesis analyzes the current criteria for evaluating the work of kindergarten headmasters. The criteria were created by community representatives as founders of the kindergarten. The thesis also focuses on identifying indicators leading to the fulfillment of the evaluation criteria. Monitoring headmasters views on the current criteria, which they are valued, is the part of research. Through the analysis criteria, surveys and informal interviews with representatives of the founders and headmasters the deficiencies in the structure and list of criteria were found. The research has shown inconsistency and formality outlined evaluation criteria with absence of their indicators. Based on the findings was recommended evaluation criteria to include all areas of the kindergarten headmasters. Indicators, that show the way to meet the criteria, were also suggested. This thesis aims to draw attention to current issues in evaluating the work of headmastrers at the regional education as well as to need for systemic solutions in this area. This thesis can be used as the theme for the creation of evaluation criteria...