Příběhy Nerudových lásek v povědomí školy a veřejnosti
Stories of Neruda's love affairs in awareness of school and public
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39847Identifikátory
SIS: 98671
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabáková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
24. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Životopis jako kulturní konstrukt, Životopis Jana Nerudy v učebnicích literatury, Internet jako zdroj literárně historických informací, Milostné vztahy Jana Nerudy, Anna Holinová, Karolína Světlá, Terezie Macháčková, Anna Tichá, Božena VlachováKlíčová slova (anglicky)
Biography such as cultural construction, Biography of Jan Neruda in textbooks of literature, Internet such as source of literary historical informations, Love affairs of Jan Neruda, Anna Holinová, Karolina Světlá, Terezie Macháčková, Anna Ticháv českém jazyce Hlavním obsahem diplomové práce jsou vztahy Jana Nerudy; na ně je pohlíženo ze dvou hledisek: z historického a didaktického. Část historická přináší informace o doložených faktech, týkajících se Nerudových vztahů; od nich jsou odděleny ty, které z pramenů nevychází. Při zpracovávání této části práce byly také probrány některé romány, které osobu Jana Nerudy zachycují. Část didaktická pak přináší analýzu učebnic a tzv. příprav na maturitní zkoušku. V učebnicích jsme si všímali toho, zda a jakým způsobem jsou informace o Nerudových vztazích žákům předloženy. Poslední kapitola je věnována internetovým stránkám, na nichž lze dohledat informace o sledovaném tématu; jeho zpracování bylo zhodnoceno, a to jak z hlediska historického, tak didaktického
The main focus of this disertation are relationships of Jan Neruda. They are explained from two different points of view: historical and didactic. The historical part is about the facts, for which the evidence can be found. Those that don't have any evidence in the historical sources are separated. In this part there were also discussed some novels, which portray Jan Neruda. The didactic part contains of the analysis of the textbooks, there was studied, how the information about Neruda's relationships were explained to the students. The last chapter is about websites, where the information about this topic can be found. This topic was there also assessed from the historical and didactic point of view.