Vstup dítěte do školy a příprava na čtení
The Entrance of Children to School and their Preparation for Reading
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3978Identifiers
Study Information System: 21091
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Vstup dítěte do školy je velkým krokem nejen v životě dítěte, ale celé rodiny. Dochází ke změnám v některých návycích rodiny ( hlavně tam, kde dítě nenavštěvovalo mateřskou školu ). Rodiče se snaží dítěti vstup do školy zpříjemnit a také ulehčit, protože pro prvňáčka je to zpočátku velká změna. Významnou roli hraje také očekávání dítěte, jeho správná informovanost a motivace. Rodiče by měli velmi citlivě připravovat dítě na to, co se bude ve škole odehrávat, aby během prvních dní, kdy se dítě setká se školní realitou, nedošlo k velkému zklamání nebo dokonce ke ztrátě motivace pro další učení. Dítě, které ztratí motivaci k učení, s ním může mít problémy po celou dobu své školní docházky. Když dítě vstoupí do školy, většinou to znamená, že ho čekají i domácí povinnosti s ní spojené, tedy domácí úkoly. Aby dítě mohlo tuto práci dobře provádět, musí k tomu mít doma vhodné podmínky např. pracovní místo, klid nebo někoho, kdo mu s úkoly bude, alespoň zpočátku, pomáhat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vstup dítěte do školy je velkým krokem nejen v životě dítěte, ale celé rodiny. Dochází ke změnám v některých návycích rodiny ( hlavně tam, kde dítě nenavštěvovalo mateřskou školu ). Rodiče se snaží dítěti vstup do školy zpříjemnit a také ulehčit, protože pro prvňáčka je to zpočátku velká změna. Významnou roli hraje také očekávání dítěte, jeho správná informovanost a motivace. Rodiče by měli velmi citlivě připravovat dítě na to, co se bude ve škole odehrávat, aby během prvních dní, kdy se dítě setká se školní realitou, nedošlo k velkému zklamání nebo dokonce ke ztrátě motivace pro další učení. Dítě, které ztratí motivaci k učení, s ním může mít problémy po celou dobu své školní docházky. Když dítě vstoupí do školy, většinou to znamená, že ho čekají i domácí povinnosti s ní spojené, tedy domácí úkoly. Aby dítě mohlo tuto práci dobře provádět, musí k tomu mít doma vhodné podmínky např. pracovní místo, klid nebo někoho, kdo mu s úkoly bude, alespoň zpočátku, pomáhat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)