Hodnocení logopedické péče mateřských škol speciálních
Datings logopedic care special nursery schools for children with impaired communication skills
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38916Identifiers
Study Information System: 96123
Collections
- Kvalifikační práce [18637]
Author
Advisor
Referee
Durdilová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
předškolní věk, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, školní zralostKeywords (English)
preschool age, speech development, impaired communication skills, general educational program for preschool education, school readinessTématem mé bakalářské práce je "Hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních". Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické části je charakteristika předškolního věku, předřečového vývoje, vlastního vývoje řeči, narušené komunikační schopnosti, logopedické intervence. Dále charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je výzkumné šetření, které vedlo k hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních. ANNOTATION The topic of my thesis is "Evaluation of speech therapy in special numery schools". The thesis consists of two parts, theoretical and practical. In the theoretical part is a characteristic of preschool age, předřečového development, cystom development of speech, communication disorders, speech therapy intervention. Further characterization of the Framework educational program for preschoolers. The practical part of the research which led to the evaluation of speech therapy inspecial numery schools.
Tématem mé bakalářské práce je "Hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních". Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické části je charakteristika předškolního věku, předřečového vývoje, vlastního vývoje řeči, narušené komunikační schopnosti, logopedické intervence. Dále charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je výzkumné šetření, které vedlo k hodnocení logopedické péče v mateřských školách speciálních. ANNOTATION The topic of my thesis is "Evaluation of speech therapy in special numery schools". The thesis consists of two parts, theoretical and practical. In the theoretical part is a characteristic of preschool age, předřečového development, cystom development of speech, communication disorders, speech therapy intervention. Further characterization of the Framework educational program for preschoolers. The practical part of the research which led to the evaluation of speech therapy inspecial numery schools.