Úloha školy při prevenci šikany na II. stupni ZŠ
The role of school in the prevention of bullying at second stage of primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38457Identifikátory
SIS: 89963
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ZŠ, šikana, agresor, oběť, učitel, rodina, prevence, programKlíčová slova (anglicky)
bullying, aggressor, victim, primary school, teacher, family, prevention, programmesBakalářská práce se zabývá problematikou šikany na II.stupni ZŠ jako jedním ze sociálně patologických jevů. Věnuje se teorii šikany, přehledu vývojových stupňů, osobnosti agresora i oběti, rozpoznávání, zvládání a řešení šikany. V neposlední řadě se věnuje cílům v oblasti prevence a výchovně-preventivním programům. Empirická část je zaměřena na dotazníkové šetření výskytu šikany na II.stupni vybraných škol - venkovské a městské.
The bachelor thesis deals with the problems of bullying at the second stage of primary schools. It deals with the theory of bullying; it gives a summary of the developmental stages of bullying and the way of recognizing and solving the problem. The thesis also provides the characteristics of the aggressor's and victim's personalities. It covers the topics of prevention of the bullying and the role of the coordinator of the educational-preventative programmes. The thesis also includes the results of questionnaire research related to the presence of bullying at the second stage of the chosen primary schools - in the country and in the town.