Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Methods of pedagogical-psychological diagnosis of child abuse and the neglect syndrome in school environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38449Identifikátory
SIS: 89959
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Počtová, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
syndrom CAN, detekce syndromu CAN, diagnostická činnost, diagnostické metody, preventivní činnost, rizikové skupinyKlíčová slova (anglicky)
CAN Syndrome, CAN syndrome detection, diagnostics, diagnosis methods, prevention, highrisk groupsCílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
The main objective of this thesis is to provide pedagogical assistants and educators with an overview of diagnosis methods applicable in educational facilities. These methods might help them reveal cases of child abuse, neglect or maltreatment. The thesis is purely theoretical, designed to be subsequently put into practise. First, I have addressed the characteristics and manifestations of the CAN Syndrome. I have also described the current state of the problem and the newly discovered forms of child abuse, arisen due to inappropriate attitude of pedagogical workers and educational facilities towards their pupils. I have also dealt with the possibility of how to prevent the CAN Syndrome, describing high risk groups and situations. The final part deals with pedagogicalpsychological diagnosis and its methods, which is the central issue of my thesis. It addresses suitable techniques and methods applicable to detection of the CAN syndrome in educational facilities. Key words: