Relaunch značky Hospodářských novin v roce 2009
Relaunch of the Brand "Hospodářské noviny" in 2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38340Identifikátory
SIS: 101185
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hospodářské noviny, relaunch, mediální značka, český deník, denní periodikum, budování značky, marketingový mix, komunikační kampaňKlíčová slova (anglicky)
The Economic Newspaper, relaunch, media brand, Czech daily, daily newspaper, brand building, marketing mix, communication campaingHospodářské noviny se v době prudkého rozvoje informačních technologií a internetu se jako upadající tištěné médium, denní periodikum, snaží zamezit dalšímu poklesu jak čtenosti, tak prodaného nákladu pomocí přeměny konceptu novin, která je považována od dob vzniku deníku za nejrazantnější. Deník tak proaktivně reaguje na konkurenci bezplatných zpravodajských serverů, které čtenářům informace dokážou zprostředkovat rychleji - v momentě, kdy si přejí, a především zdarma. Cílem práce je samotný relaunch nejen deníku, ale značky samotné popsat deskriptivní metodou a na základě výchozí pozice Hospodářských novin před relaunchem monitorovat jednotlivé kroky vydavatelství, které měli značku novin a tvář novin osvěžit a zabránit tak dalšímu úpadku tohoto periodika. V rámci této práce je čtenář nejprve seznámen se správným postupem budování značky a podrobněji i značky mediální. Detailně jsou i popsány cíle relaunche deníku a i marketingové taktiky, jejichž pomocí mělo být cílů dosaženo. Závěrem je evaluována efektivita relaunche ve vztahu ke čtenáři a obchodním klientům - inzerentům. Na základě sesbíraných poznatků má čtenář možnost porozumět strategickému kroku značky tištěného denního periodika, která si dala za cíl uspět v konkurenci online medií a udržet si nejen stávající čtenáře, ale pomocí...
In the age of rush development of information technologies and the internet, The Economic Newspaper, a print medium facing decline in general, is trying to stop the rapid rate of decline in newspaper readership and in sold newspaper circulation. Since the newspaper's establishment the planned relaunch has been its most ambitious arrangement that aims to proactively react on free online provided news which you can read or listen to whenever and wherever you want. In my thesis, when using the description method, I focus on relaunch of the newspaper and its brand itself. Starting at reference basis and explaining step by step arrangements that should have helped to refresh the brand and to confront the newspaper decline successfully. Then I continue with brand building process description and media brand building more in detail. In the other chapters I present the relaunch goals and marketing tactics necessary to be implemented for the success of the relaunch. At the end of the thesis the efficiency of the relauch in relation to the readers and advertisers is evaluated. The thesis reader should understand the strategic step of the printed newspaper brand which took a great challenge when trying to succeed in the competition with online media and other newspapers.