Porovnávání hodnotové orientace žáků základní školy v Dobříši
Comparison of Value Orientations in Pupils of the Primary and Lower Secondary School in Dobříš
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38279Identifikátory
SIS: 95296
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hodnotová orientace, hodnota, axiologie, rodina, morálka, motivace, výzkum, dotazníkKlíčová slova (anglicky)
value orientation, value, axiology, family, morality, motivation, research, surveyBakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace žáků 4. a 9. tříd základní školy. V teoretické části jsou vymezeny pojmy hodnoty, jejich klasifikace a vliv rodinné a školní výchovy na utváření hodnotové orientace. Dále teoretická část obsahuje charakteristiku věkových zvláštností obou skupin respondentů - mladšího školního věku a pubescence. Praktická část shrnuje výsledky empirického výzkumu, který je zaměřen na zjištění hodnotové orientace obou skupin žáků a na porovnání postojů chlapců a dívek, k vybraným hodnotám. Klíčová slova Hodnotová orientace, hodnota, axiologie, rodina, morálka, motivace, výzkum, dotazník
This bachelor paper focuses on value orientations in pupils of the fourth and the ninth grades at a primary and lower secondary school. The theoretical part covers the basic terms, their classifications and the influence of family and school on their formation. This part also includes the characteristics of both age groups - late childhood and early adoloscence. The practical part sums up the results of the survey which is aimed at value orientations of pupils in both age groups and comparing the attitudes of boys and girls towards some of the values. Key words value orientation, value, axiology, family, morality, motivation, research, survey