Toni Morrison; Magical Realism Serving to Outline Cultural Experience
Toni Morrison; Magický realismus jako prostředek k nastínění kulturní zkušenosti
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38069Identifikátory
SIS: 98457
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Roraback, Erik Sherman
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Toni Morrison, Milovaná, Píseň o Šalamounovi, magický realismus, afroamerická historieKlíčová slova (anglicky)
Toni Morrison, Beloved, Song of Solomon, magical realism, African-American historyResumé Ve své práci jsem se zaměřila na roli magického realismu a jeho využití v románech Toni Morrisonové Píseň o Šalamounovi a Milovaná. Jelikož nadpřirozených prvků v těchto dvou příbězích je použito hlavně jako hybných sil, které napomáhají odhalovat utajené a potlačené skutečnosti ze života románových postav, byli mými hlavními cíli rozbor a určení autorčiných motivací k tomu, aby prvky magického realismu použila, za jakým účelem, a co tyto snahy patrně přinesly. Nejprve jsem analyzovala autorčinu vlastní akademickou práci, ve které se zaměřuje na to, v jaké pozici se jako afro-americká autorka nachází: musí čelit odlidštěnému obrazu černochů v americké společnosti tak, jak ho vytvořili američtí běloši, aby ochránili vlastní civilizovanost v divočině Nového Světa. Co se týče literárního jazyka, autorka polemizuje, že tato stanoviska a z toho pramenící literární tradice jí nabízejí jen dva možné přístupy k věci: útočnou oslavu černošské minority či defenzivní přizpůsobení se stanoviskům a přístupům hlavního proudu. Taková řešení se ovšem jeví jako slepé uličky, jelikož ani jeden z přístupů nemá potenciál k tomu, aby z něho vzešel autentický obraz života Afro- Američanů. Je třeba zmínit jednu důležitou překážku v takovém snažení, kterou je skutečnost, že během procesu odlidštění černochů bylo hodně z...
Thesis Abstract In my thesis I focus on the application and role of magical realism in Toni Morrison's two novels, Song of Solomon and Beloved. Because the supernatural elements in these two stories serve mainly as catalytic forces that reveal hidden and submerged realities of the characters' lives, my goal was to discuss and determine Morrison's motivations for the use of magical realism, its purpose, and possible final results of the writer's literary effort. I began by analyzing Morrison's own critical work in which she focuses on her position as a writer being confronted with the dehumanized picture of blackness the way it was created by white Americans in order to preserve their own humanity in the wilderness of the New World. As for the literary language, the writer argues that the said point of view and the literary tradition that stems from it offer only two possible approaches: incursive glorification of the minority, or defensive conformity. These nevertheless appear to be metaphorical blind alleys to her attempts, as none has a potential to create an authentic picture of African Americans. A relevant hindering obstacle to mention is that a lot was lost through the process of dehumanization. My attempt was to demonstrate that by the application of magical realism, Morrison tries to re-humanize (to...