Verbální komunikace v geometrii na 1. stupni základní školy praktické
Verbal Communication in Geometry in the Lower Grades of Primary Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3793Identifiers
Study Information System: 21149
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Hejný, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ve své diplomové práci chci sledovat verbální komunikaci žáků 1. stupně základní školy praktické v předmětu geometrie. Budu pracovat vždy se dvěma chlapci a dvěma děvčaty z každého ročníku. Respondenti si budou vzájemně popisovat tři typy obrázků a jeden prostorový objekt. Jejich rozhovory budu zaznamenávat na audiokazetu a následně přepisovat do protokolů. Ty budou podkladem k analýze. Cílem práce bude srovnat jednotlivé ročníky a sledovat posun, kterého žáci v průběhu 1. stupně dosáhnou.
In my diploma thesis I will observe verbal communication of pupils who attend Primary school for children with several special needs. I will observe this verbal communication in the subject of geometry. I will always work with two boys and two girls from each year. Respondents will describe to each other three types of pictures and one spatial object. Their dialogues will be recorded and then rewritten to protocols. These protocols will be basis for an analysis. The aim of the thesis will be to compare particular years and follow the progress that pupils achieve during the attendance of Primary school.