Pedagogika O. Decrolyho a možnosti jejího využití pro českou školu
Decroly Pedagogy and the Possibility of Usage in Czech School
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37493Identifikátory
SIS: 95724
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Růžena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Alternativní pedagogika, komparativní pedagogika, inovace ve vzdělávání, na dítě orientovaná pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
Alternative pedagogy, comparative pedagogy, innovation in education, child-centred educationBakalářská práce popisuje alternativní pedagogický systém Ovida Decrolyho, věnuje se formám, kterými je tento sytém aplikován v současných belgických školách a přibližuje možnosti využití Decroly pedagogiky pro českou školu, jako inspiraci pro řešení aktuálních otázek a požadavků na vzdělávání. Decroly se řadí k reformním pedagogům z počátku 20. století. Ve své koncepci vychází z dětského zájmu a z přirozených potřeb dítěte a zdůrazňuje požadavek globálního učení, kterému odpovídá také globální metoda čtení a psaní.
This thesis describes the alternative educational system of Ovide Decroly. It details the forms by which it is nowadays applied in particular Belgian schools using the Decroly system. Further it outlines its potential uses in Czech school as an inspiration for solving contemporary problems and needs of our educational system. Decroly belonged to the reformatory pedagogues of the beginning of the 20th century. His concept was based on understanding of the natural interests and needs of children and emphasized the necessity of global learning that includes global method of reading and writing.