Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
The integration of 2nd generation Vietnamese children in the Czech society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36900Identifikátory
SIS: 91163
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládek, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
22. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Integrace, druhá generace imigrantů, Vietnam, vzdělávání a školství, vietnamská menšinaKlíčová slova (anglicky)
Integration, second generation imigrants, Vietnam, education, Vietnamese minorityBakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...
This thesis focuses on the issue of integration of the second generation of Vietnamese children in Czech society, particularly in primary education. In order to understand the Vietnamese community in the Czech Republic it is necessary to become acquainted with the country of origin in the first place. In the theoretical part, the fundamental theoretical concepts related to the topic of Vietnamese history, culture and education are presented. The thesis outlines the differences between the Czech society and the Vietnamese language, traditions and holidays. Furthermore, the history of Czech- Vietnamese relations and knowledge of the Vietnamese community in the Czech Republic are mentioned. The main part of the thesis is devoted to education and it also includes the model of education in Vietnam, attitudes towards education in both countries and the typical problems of the integration of Vietnamese children in Czech primary schools. These common problems often stem from a variety of situations which could render the Vietnamese integration into the Czech society difficult. A qualitative research through interviews with Vietnamese children in the Czech primary schools is conducted in the methodological part. The research aims to map and analyze the specific problems of Vietnamese children dealing with...