Veřejné soukromí : interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010)
Public Privacy
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36120Identifiers
Study Information System: 97251
Collections
- Kvalifikační práce [18142]
Author
Advisor
Referee
Kraus, Jiří
Dvořáková, Vladimíra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
29. 11. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
politický marketing, public relations, mediální reprezentace, soukromí, imageKeywords (English)
polical marketing, public relations, media reprezentation, privacy, imageUNIVERSITA KARLOVA V PRAZE Fakulta sociálních věd Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Studijní program: Mediální studia Jméno studenta: PhDr. Denisa Kasl Kollmannová Název disertační práce: VEŘEJNÉ SOUKROMÍ INTERAKCE POLITICKÉHO MARKETINGU A MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE NA PŘÍKLADU SOUKROMÉHO ŽIVOTA ČESKÝCH POLITIKŮ (1989-2010) ABSTRAKT Úvod "Soukromý život politiků nikdy nebyl tak viditelný,"1 uvádí ve své studii moderní politické komunikace britský politolog James Stanyer. Nevěry politiků, rodinné spory či skvrna na šatech jsou tématy, která pravidelně plní již téměř všechny formáty zpravodajských i společenských médií. Soukromý život se stal pevnou složkou politické, mediální i veřejné komunikace. Představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu - tedy média, veřejnost i politici - počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti. Archetyp či ideální model harmonického partnerského vztahu a rodinného zázemí politika je však denně znovu-utvářen ve střetu s (mediální) realitou: zejména v případech, kdy se s tímto konstruktem kolektivního nevědomí, jak by řekl C. G. Jung, rozchází. Konflikt mezi obecně sdílenou (předpokládanou) představou o "spořádaném"...
Title: Public Privacy: Interaction of Political Marketing and Media Communication on the Example of Private Life of Czech Politicians (1989-2010) Abstract This dissertation thesis analyses by using critical discourse analysis two decades (1989- 2010) of changes in media representations of private life of Czech top politicians. These changes took place in two periods, 1996-98 (the first clashes which affected later development) and 2006-10 (institutionalization and professionalization of political PR in presenting the privacy of politicians). It shows on the example of analysis of specific cases and events concerning the private life of politicians the evolution of political marketing and PR in the field of private life of Czech politicians on one hand at the same time as the development in media representations. The thesis analyses the mutual influence of media and PR sphere, especially in the growth of media interest in the privacy of politicians and in the way of informing about specific private events such as divorces, marriages, births etc. The aim of the thesis is to analyse the development and techniques of political PR, which are used to influence the quantity and content of media texts in order to build a certain image of politicians. Keywords political marketing - public relations - media...