Jeu linguistique et dyslexie en classe de FLE
Dyslexia and language game in classes of French
Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35905Identifiers
Study Information System: 78907
Collections
- Kvalifikační práce [18637]
Author
Advisor
Referee
Müllerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
French
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukaceKeywords (English)
Game, activity, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, special learning disability, reeducationAnotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.
Title of the thesis: Dyslexia and language game in classes of French Keywords: Game, activity, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, special learning disability, reeducation. Abstract: This thesis deals with dyslexia and language play in ELF classes. It offers games and activities that can meet the needs of dyslexic students and thus contribute to their rehabilitation. The games are designed specifically for younger beginners and can be recommended primarily for integrated classes. This thesis aims to become a tool for teachers in the selection of appropriate play activities.