Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP
Extra-class activities as a support to the school educational programme
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35901Identifiers
Study Information System: 79088
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Bendl, Stanislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Formální edukace, Neformální edukace, Mimotřídní aktivity, Průřezová témata, Filmové klubyKeywords (English)
Formal education, Non formal education, Extra-curricular activities, Cross curricular subjects, Film clubsNÁZEV: Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP RESUMÉ: Diplomová práce se zabývá tématikou mimotřídních aktivit a jejich podporou kurikulárním dokumentům. Cílem práce je popsat, jak mimotřídní aktivity podporují školní vzdělávací programy a jak konkrétně podporují předávání průřezových témat. K naplnění tohoto cíle byla zvolena triangulace metod kvalitativního šetření a rámcovým designem výzkumu je zakotvená teorie. Přínos práce spočívá v poukázání na skutečnost, že volnočasové aktivity ve škole mohou podporovat osvojování průřezových témat a v předložení dalších poznatků o možnostech mimoškolních aktivit v rámci jejich zakotvení ve Školních vzdělávacích programech.
TITLE: Extra-curricular activities as a support to the School educational programmes SUMMARY: The diploma thesis deals with the theme of extra-curricular activities and their supporting the curricular documents. The objectives of this thesis are to describe how extra-curricular activities support the School Education Programmes and the acquisition of the cross-curricular subjects after class. To meet these objectives the author applies triangulation of qualitative methods with the grounded theory design. The benefits of this thesis lie in pointing out the fact that leisure time activities can support the acqusition of the cross curricular subjects in schools and the provision of further findings about the possibilities of extra-curricular activities within the frame of the School Education Programmes.