Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Respect for the specifics of musical development of preschool
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35851Identifikátory
SIS: 107552
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodejška, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývojové specifikum, předškolní věk, předškolní vzdělávání, respektovat, hudební výchova, polyestetická výchova, hudební schopnosti a dovednosti, potřeby, kompetenceKlíčová slova (anglicky)
developmental specificity, pre-school age, pre-school education, respect, music, polyestetics education, musical abilities and skills, needs, skillsPředmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.
Precis: The thesis, research was at nursery school. Dealt with identifying whether they are respected musical development specific of preschool children. The research method used was a questionnaire survey, direkt observation, as well as an interview method of analysis and class documents. The research focused on levels of some factors that that affect compliance with specific set of development and implementation of the resulting needs. In particular, the level of professional competence and teacher influence speciffic knowledge of musical development of preschool age in their respect. Furthermore, as the criteria were examined and the classroom teacher created the conditions that enable compliance with specific musical development of preschool children.