Transformace kultovní a konceptuální hodnoty v dějinách fotografie
Transformation of cult and conceptual value in history of photography
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3580Identifikátory
SIS: 163714
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zuska, Vlastimil
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Estetika
Katedra / ústav / klinika
Katedra estetiky
Datum obhajoby
15. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Emergence fotografie, camera obscura, camera lucida, daguerrotypie, pozitivismus, ektoplazma, Neue Sachlichkeit, technická reprodukovatelnost, aura, kultovní hodnota, Düsseldorfská škola fotografie, konceptualismus, Neue deutsche Objektivität, konceptuální hodnota, angloamerický fotokonceptualismusKlíčová slova (anglicky)
Emergence of photography, camera obscura, camera lucida, daguerreotype, positivism, ectoplasm, Neue Sachlichkeit, technical reproducibility, aura, cult value, Düsseldorf School of Photography, conceptualism, New german objectivity, conceptual value, photo-conceptualismTato práce se věnuje teorii fotografie a je historického charakteru. Je rozdělena do tří autonomních epizod, které chronologicky odpovídají třem historickým etapám. Tyto části jsou propojeny genealogií jednoho možného čtení fotografie, které budeme po celou dobu práce sledovat. První část se věnuje podmínkám a historickým příčinám zrodu fotografie. Druhá etapa popisuje pozdější dějinné období Výmarské republiky a fotografického hnutí Neue Sachlichkeit. Poslední část se věnuje Düsseldorfské škole fotografie a jejím současným nástupcům. Tyto historické etapy propojuje estetická problematika hodnoty kultovní a konceptuální, na kterých je demonstrován způsob čtení fotografického média jakožto specifického estetického fenoménu.
This historical work focuses on the theory of photography. It is divided into three autonomous episodes chronologically correspond to three historical stages. These parts are connected with one genealogies of one possible reading of the photography. The first part deals with the historical circumstances and causes of the birth of photography. The second phase describes the later period of history of the Weimar Republic and photographic movement of Neue Sachlichkeit. The last part concentrates on Düsseldorf School of Photography and its current followers. These historical eras combines the aesthetic issues of cult and conceptual values, which is demonstrated on the way how read the photographic medium as a specific aesthetic phenomenon.