Možnosti speciálně pedagogické diagnostiky u dětí s kombinovaným postižením
Possibilities of special educational diagnostis for children with multiple disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35710Identifikátory
SIS: 106041
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
9. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
osoby s kombinovaným postižením, speciálně pedagogická diagnostika, hodnocení dětí s kombinovaným postižením, oblasti speciálně pedagogické diagnostikyKlíčová slova (anglicky)
people with multiple disabilities, special educational diagnostic, assessments of children with multiple disabilities, sections of special educational diagnosticV diplomové práci nahlédnu do problematiky speciálně pedagogické diagnostiky vzhledem k dětem s kombinovaným postižením. U těchto dětí, jejichž postižení je většinou těžkého charakteru, je velmi obtížné správně a co nejpřesněji provádět speciálně pedagogickou diagnostiku. Ta je velmi důležitá pro vytvoření individuálního plánu speciálně pedagogické intervence. Práce je zaměřena jak na jednotlivé oblasti speciálně pedagogické diagnostiky, tak na komplexní diagnostické nástroje. V rámci těchto oblastí jsou zmíněny metody a materiály, které lze u skupiny dětí s kombinovaným postižením podle odborné literatury používat. V druhé části práce jsou popsány výsledky dotazníkového šetření, které přináší praktický pohled na tuto problematiku. Přínosem by se měly stát všechny tyto shromážděné poznatky a zkušenosti, které by mohly být východiskem pro hledání dalších dílčích metod. Tyto metody se týkají prozatím stále nově utvářející se problematiky speciálně pedagogického diagnostikování dětí s kombinovaným postižením.
This diploma thesis deals with a view to the special pedagogical diagnostic issue accordance to the children with multiple disabilities. By these children whose disability is mostly the hardest character is making special pedagogical diagnostic as much as correct and accurate very difficult. This diagnostic is very important for developing an individual plan of a special pedagogical intervention. The work is focused on both the individual areas of special pedagogical diagnostic and the complex diagnostic tools. In these areas are mentioned the methods and the materials of a foreign literature which is possible to use with a group of children with multiple disabilities. In the second part of the thesis are developed the results of a survey which brings a practical look to this issue. All these collected knowledge and experience should have become the benefit which should have been a starting point for searching other partial methods. These methods are dealing, for now, with still newly making issue of special pedagogical diagnostics of children with multiple disabilities.