Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole
Contemporary printmaking and art education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35706Identifikátory
SIS: 95964
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špirk, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
současná grafika, tradiční postupy, intermedialita, postmoderna, výtvarná výchova, orientace, grafický projev, výtvarný projektKlíčová slova (anglicky)
contemporary graphic arts, intermediality, post-modernism, Art, orientation, graphic manifestation, art projectKOPICOVÁ, Jiřina. Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole. Praha, 2011. 115 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova - Pedagogická fakul- ta. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, PhD. Teoretická studie zabývající se problematikou současné volné grafiky. Popisuje hlavní trendy, užívané materiály a techniky. Text zahrnuje komentovaný výběr českých i zahra- ničních autorů ilustrujících hlavní tendence současné grafiky. Didaktická část zahrnuje výzkumnou sondu na téma Vztah žáků ZŠ ke grafice a návrh didaktické řady, vycházející z výsledků výzkumu. Výtvarná část práce obsahuje mou vlastní tvorbu s námětem Čas přírody, zpracovanou kombinovanou technikou digitálního tisku a linorytu.
KOPICOVÁ, Jiřina. Contemporary Printmaking and Art Education. Prague, 2011. 115 p. Master Thesis. Charles University in Prague - Faculty of Educati- on. Head of the Master Thesis Mgr. Linda Arbanová, PhD. This is a theoretical study investigating the present-day free graphic arts (designs). It describes the main trends, materials and techniques used. The text contains an an- notated selection of several Czech and foreign authors, which illustrates the different mainstreams of contemporary graphic arts. The didactic part of this study contains a research on the topic entitled Relation of Ba- sic-School Students to the Graphic Arts and a suggestion of a didactic approach to Art teaching based on the results of the research. The creative part of the study shows my own works-based on the topic: Time of Natu- re-made with the combined technique of digital print and linocut.