Problém autority z hlediska profesní etiky učitelské
Problems of authority in the Ethics of Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35661Identifiers
Study Information System: 107038
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Consultant
Jirásková, Věra
Referee
Semrádová, Ilona
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education for Humanities, Philosophy and Ethics for High Schools and Colleges
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Autorita, učitel, komunikaceKeywords (English)
Authority, Teacher, ComunicationPráce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem provedla reflexi pojmu autorita, především s ohledem na současný kontext (postmoderní situace) výchovy a vzdělávání. V praktické části byly dotazníkovou formou zjištěny názory učitelů na aktuální problémy s jejich autoritou a způsoby řešení.
The work is divided into a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, I reflected on the concept of authority, particularly with regard to the current context (postmodern situation) of ubringing and education. In the practical part, teachers' views of current problems with their authority and possible solutions were identified through questionnaires.