Analytická chemie na gymnáziu
Analytical Chemistry in secondary grammar school
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35246Identifikátory
SIS: 84236
Kolekce
- Kvalifikační práce [20084]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Beneš, Pavel
Oponent práce
Richtr, Václav
Schwarzová, Karolina
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
22. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Analytická chemie, chemické vzdělávání, aktivizace ve výuce chemie, rámcové vzdělávací programy, klíčové kompetence, školní chemické experimentyKlíčová slova (anglicky)
Analytical chemistry, chemistry education, activation of chemistry education, Framework Educational Programmes, key competencies, school chemical experimentsSHRNUTÍ Mgr. Danuše Součková: Analytická chemie na gymnáziu. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie Na závěr práce jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky z jednotlivých kapitol. Domnívám se, že cíle, které byly stanoveny na začátku, byly naplněny a že tato práce bude příspěvkem k rozvoji vnímání analytické chemie jako nedílné součásti výuky chemie na gymnáziu. Za cíl své práce jsem si stanovila vytyčit důležitost chemického experimentu a jeho zařazování do výuky analytické chemie, zvláště pak vysvětlit a zdůraznit důležitost postavení analytické chemie ve výuce na gymnáziu. Dále pak v souladu s kurikulárními dokumenty ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií a dalšími předměty a zařazování průřezových témat do výuky analytické chemie. Dalším cílem bylo zaměřit se na žáky a realizovat a vyhodnotit úroveň vědomostí žáků. Zaměřila jsem se také přímo na jednotlivé experimentální úlohy a rozdělila jsem je do skupin podle příslušnosti k jednotlivým sférám zájmu a rozpracovala jsem je tak, aby je učitel mohl přenést do výuky a sám měl k dispozici poznámky k jejich realizaci. V rámci toho je popsána organizace práce v laboratorních cvičeních, minimální vybavení, které musí pro jejich realizaci škola mít a jsou...
Mgr. Danuše Součková: Analytical chemistry in secondary grammar school. Summary of Ph.D.Thesis Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Teaching and Didactics of Chemistry At the end of my thesis about the importace of chemical experiments in chemical education and especially about the importace of analytic chemistry in secondary grammar schools I'd like to summarize the most important ideas from particular chapters. I think that the objects I have determined at the beginnig, have been filled and my work will help to perceive analytic chemistry as an integral part of chemistry education in secondary grammar schools. I have emphasized importace of chemical experiment and its use in analytical chemistry education. I have pointed a possibility of working relation among school subjects and a possibility of putting several cross-sectional topics into analytic chemistry education. Other object was to check students' knowledge. I have also intent on particular experiments and I have dividend them into several groups and I have prepared them to be put just into lessons by teachers and some notices and solutions are added. I have described the work during the experimental lessons, the equipment for them, specific matter of analytical chemistry. When we understand the function and...