Edukační prostředí školní třídy
Educationen environment of a classroom
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35159Identifikátory
SIS: 92852
Kolekce
- Kvalifikační práce [18627]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní třída, klima, žák mladšího školního věku, učitel, fyzikální prostředí, edukaceKlíčová slova (anglicky)
classroom, climate, junior school pupil, teacher, physical climate, educationDiplomová práce se zabývá edukačním prostředím školní třídy a výzkum je zaměřen na její sociální a fyzikální prostředí. Teoretická část popisuje fyzikální a sociální prostředí školní třídy a stručně charakterizuje základní metody, které se používají pro výzkum psychosociálního prostředí ve školní třídě. Praktická část se věnuje výzkumu aktuálního sociálního klimatu ve školní třídě realizovaného pomocí standardizovaného dotazníku MCI - Naše třída - Aktuální forma a fyzikálního prostředí za použití autorského dotazníku, který byl vytvořen pro účely této práce. Součástí práce je i podrobný popis a zhodnocení získaných výsledků. Nakonec jsou tvořeny a diskutovány závěry.
The diploma thesis targets the education environment of a primary school classroom and research is focused on its social and physical environment. The theoretical part describes physical and social environment of classroom and briefly describes basic methods that are used for research psychosocial environment of classroom. The practical part details the research of actual social climate in classroom realized by using standardized questionare My Class Inventory - Actual form and physical environment using author's original questionare, which was created for the purpose of this work. The work also includes description and evaluation of acquired results. Finally, the conclusions are formed and discussed.