Podpora kamarádských vztahů ve školní třídě za užití metod a technik dramatické výchovy
Support friendly relationships in the classroom for the use of the methods and techniques of drama
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35155Identifikátory
SIS: 69753
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dítě, Mladší školní věk, Školní třída, Dramatická výchovaKlíčová slova (anglicky)
Children, Younger school year, School class, Dramatic educationPředkládaná diplomová práce se zabývá podporou kamarádských vztahů ve školní třídě za užití metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku žáka mladšího školního věku a školní třídu jako sociální skupinu. V metodické části programu uvádím hlavní metody výzkumného šetření, jako je rozhovor, sociálně psychologické hry, metody a techniky dramatické výchovy a průpravné hry a cvičení. V praktické části navrhuji intervenční program, kde pomocí metod a technik dramatické výchovy usiluji o podporu kamarádských vztahů ve školní třídě Intervenční program má rozsah šesti setkání se školní třídou a ověřuji jeho aplikovatelnost pro školní praxi.
This Diploma thesis deals with the support friendly relationships in the classroom for the use of the methods and techniques of drama. The theoretical part focused on the characteristics of primary school pupils and school classroom as a social group. In the methodological part of the program I present the main methods of investigation, such as conversation, social and psychological games, methods and techniques of drama and preparation games and exercises. In the practical part I propose an intervention program where the methods and techniques of drama friendly seeks to foster relationships in the classroom intervention program has a range of six meetings with the classroom and verify its applicability for school practice.