Vliv dramatické a osobnostně sociální výchovy na sebevědomí žáka I. stupně ZŠ
Influence of Drama and Social Personal Education to the Self-Confidence of Pupil at Primary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35147Identifiers
Study Information System: 81177
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sebevědomí, sebepojetí, dramatická výchova, osobnostně sociální výchova, metody, techniky, cíleKeywords (English)
self-confidence, self-knowledge, dramatic education, social-personal education, methods, techniques, aimsResume: The topic of the diploma thesis was problematic of the impact of dramatic social and personal education on student self-esteem. In the theoretical part of the explanation of psychological concepts related to personality. The distribution of each chapter make structured to provide information needed to create a complete picture of the issue. The largest space was devoted to methods and techniques used in drama and personal social education. The practical part of the emphasis on application of the above-mentioned methods and techniques in teaching lessons.
Resumé: Tématem diplomové práce byla otázka vlivu dramatické a osobnostně sociální výchovy na sebevědomí žáka. V teoretické části byly vysvětleny psychologické pojmy týkající se osobnosti člověka. Rozložení jednotlivých kapitol umožnilo strukturovaně podávat informace, nezbytné k vytvoření uceleného obrazu dané problematiky.Největší prostor byl věnováno metodám a technikám používaným v hodinách dramatické a osobnostně sociální výchovy. V praktické části byl kladen důraz na aplikaci výše zmíněných metod a technik ve vyučovacích lekcích.