Vážení uživatelé, z důvodu pravidelné údržby bude Digitální repozitář UK od 13:30 do cca 13:45 dočasně nedostupný. Ukončete prosím práci a odhlašte se ze systému. Dear CU Digital Repository users. The system will be temporarily unavailable from 1:30 PM to approximately 1:45PM due to the regular maintenance. Please save your work and logout. Thank you for you understanding.
Formy hodnocení a jejich využitelnost při práci s chybou v hodinách ČJ
Forms of evaluation and their efficiency while working with mistake in Czech lessons
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35128Identifikátory
SIS: 101928
Kolekce
- Kvalifikační práce [18104]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkalová, Martina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
26. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
formy hodnocení, typy hodnocení, koncepce vyučování, chyba, pojetí chyby, práce s chybou, motivace, český jazykKlíčová slova (anglicky)
evaluation forms, evaluation types, teaching conception, mistake, mistake concept, work with mistake, motivation, Czech languageDiplomová práce je zaměřena na analýzu využitelnosti různých forem hodnocení při práci s chybou žáků v hodinách českého jazyka. V teoretické části se hovoří o výhodách a nevýhodách různých forem hodnocení a o tom, jak různé formy hodnocení pojímají žákovu chybu a jak ji využívají k další práci. Praktická část je věnována analýze využitelnosti vlastních listů na hodnocení a sebehodnocení práce žáků při práci s chybou v hodinách českého jazyka. Tato analýza je opřena o výsledky, které přineslo testování listů v praxi. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou listy využitelné při práci s chybou jako nástrojem přirozeného způsobu učení.
The thesis is focused on the serviceability analysis of the various evaluation forms regarding the work with mistake of pupils during the Czech language classes. The theoretical part of the thesis deals with the advantages and disadvantages of the different evaluation forms. It also covers with the various ways of interest of the varied evaluation forms in the pupils mistake together with its serviceability for another work. The practical part of the thesis deals with the serviceability analysis of the self-made evaluation papers. These papers concern evaluation and self-evaluation work of pupils at the work with mistake during the Czech language classes. This analysis is based on the results acquired from the testing of the papers in practise. The goal of the research was to get know the extent of serviceability of the papers as the instrument of the natural way of learning at the work with mistake.