Vliv umístění předškolní třídy do budovy základní školy na adaptaci dítěte při vstupu do 1. třídy
Influence of the pre-school-class location in the basic school building on a chilďs adaptation to entering first class
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35125Identifikátory
SIS: 96065
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vstup do 1. třídy, charakteristika dítěte při vstupu do 1. třídy, školní připravenost, školní připravenost, prostředí mateřské a základní školy, vzdělávací programy pro 5-6leté děti, třídy mateřské školy umístěné v budově základní školyKlíčová slova (anglicky)
Entering first class, characteristics of children entering first class, school readiness, school ripeness, environment nursery and primary school, educational programs for children five and six years, pre-schol-classes located in the school buildingTato diplomová práce, která se zabývá vlivem umístění předškolní třídy mateřské školy v budově základní školy, se věnovala i problematice související s touto tématikou. A tím je nejen vstup do 1. třídy, školní připravenost a s tím související charakteristiku dítěte v tomto věku, ale i návaznost předškolního a základního vzdělávání, jejíž nejstěžejnější oblastí jsou, vzhledem k tématu diplomové práce, vzdělávací programy pro předškoláky organizované základní školou. Jedním z těchto programů jsou i předškolní třídy umístěné v budově základní školy. A právě tomuto umístění je věnováno nejvíc pozornosti. Diplomová práce zkoumá a rozebírá, v čem jsou pozitiva tohoto umístění, zda jsou spatřována i nějaká negativa. Splnit cíle diplomové práce se podařilo hlavně díky učitelům, kteří mají zkušenosti s dětmi, které navštěvovaly třídu situovanou v základní škole. Učitelé se ve většině vyjádřili tak, že děti, které tuto třídu navštěvovaly, se v první třídě rychleji adaptovaly na prostředí, než děti, které navštěvovaly běžnou třídu MŠ umístěnou v budově mateřské školy. Pár respondentů se vyjádřilo tak, že to ještě nemůže posoudit, neboť mají s dětmi, navštěvující předškolní třídu umístěnou v základní škole, malou zkušenost. Dále se většinou vyjádřili k pozitivům této třídy tak, že je pro děti prospěšná v...
This thesis, which deals with the influence of the location of pre-kindergarten classes in elementary school, she devoted herself to the problems associated with this topic. And that is only 1 entry class, school readiness and related characteristics of the child in this age but also the continuity of preschool and primary education, which the most important areas, regarding the thesis topic, educational programs for preschool children organized by elementary school. One of these programs are also preschool classes located in the elementary school. And this location is the most devoted attention. This thesis explores and examines what are the positives of the location, whether they are seen as a negative. To meet the objectives of the thesis is mainly managed by teachers who have experience with children who attended classes in elementary school situated. Teachers in most expressed by children who attended the class, in the first class quickly adapt to the environment than children who attended a regular kindergarten class located in the building of a kindergarten. A few respondents expressed so that it can not yet judge, as they have with children attending preschool classes located in elementary school, little experience. Furthermore, the majority expressed a positive in this class so that it is...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVélová, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018Title of the Bachelor's Thesis: Comparison of Physical Fitness in 8th Grade Primary School Pupils Attending Sports and Regular Classes Author: Adéla Vélová Thesis supervisor: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Aim of the Thesis: ... -
Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOCinková, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 12. 9. 2016NÁZEV Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy Abstrakt Bakalářská práce Srovnání Montessori třídy a třídy běžné v rámci alternativní a tradiční mateřské školy porovnává tradiční ... -
Mravní hodnoty dělnické třídy
Maříková, Hana (1984)