Výchova a její vliv u dětí umístěných do jeslového zařízení
The education and its influence on children who are placed in the creche
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34378Identifiers
Study Information System: 90614
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Prajerová, Květa
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název práce: Výchova a její vliv u dětí umístěných do jeslového zařízení Cíle práce: Nastínit možnosti práce se skupinou dětí ve věku 1 - 3 roky v rámci jejich umísťování do jeslových zařízení. Zjistit, zda dítě vedené výchovou v jeslích je vývojově vyspělejší než jeho vrstevníci a zda pomocí programů v jeslích může být vývoj jednotlivých oblastí ovlivněn. Vymezit cíle, jaké je možné si při práci s nimi stanovit. A co můžeme takto malým dětem v rámci jeslových zařízení nabídnout. Metoda práce: Byl proveden empirický výzkum, komparativní analýza skupin, kde bylo provedeno měření a porovnávání dvou skupin pomocí standardizovaných testů a jejich numerické vyhodnocení v průběhu jednoho kalendářního roku v intervalu jednoho měsíce. Byly otestovány děti navštěvující jednak jeslové zařízení, a jednak mateřské centrum. Výsledkem bylo srovnání, do jaké míry jsou děti, se kterými se pracuje cíleně každý den v jeslích, šikovnější, než děti žijící v domácím prostředí a navštěvující mateřské centrum pouze zájmově. Výsledky práce: Po vyhodnocení testů jsme dospěli k závěrům, že děti z jeslového zařízení dosahovaly lepších výsledků než děti z mateřského centra. Výsledky ukázaly, že tento rozdíl není příliš velký, v jednotlivých oblastech zkoumání se výrazně liší. Klíčová slova: Raný vývoj dítěte, jemná a hrubá...
The title of work: The education and its influence on children who are placed in the creche The scope of work: There is illustrated the possibilities of work with a group of children 1-3 years who are placed in the creche. The work determined whether child's education in the creche is developmentally more advanced than child's education in other world. and whether the use of program may be affected by developments in each area of child's educationfinally in the creche. What goals can we set when we are working with these children. And finally what we can offer to young children in the creche. The method of work: The research was carried out by the method of measurement and comparison of two groups with using standardized tests and their numerical evaluation during one calendar year at intervals of 1 month. Children were tested who are visiting creche facilities or mother's center. The result was the comparison of cleverness between children who are worked specifically in the creche every day and children who are living at home and attending mother's center only of interest. The results of work: We have come to the conclusion that children have better results in the creche than children from the mother's center after the tests were evaluated. The results showed that a difference is not very high and...