Reflexe vzdělávacích a seberozvojových potřeb pracovníků záchranné služby v oblasti psychosociální od roku 2006 do roku 2009
The Reflexion of Educational and Self-developed Needs of Emergency Service Workers Containing Psychosocial Area between the Years 2006 and 2009
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34303Identifikátory
SIS: 90422
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havránková, Olga
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce pojednává o problematice zvětšující se množiny hovorů na tísňové lince 155, která z velké části nesouvisí přímo s medicínou. Témata se pravidelně dotýkají oboru sociální práce. Práce zkoumá, zda obor sociální práce může nabídnout odpovědi na požadavky volajících. V rámci této problematiky jsou analyzovány v první fázi potřeby operátorek tísňové linky zdravotní záchranné služby a v druhé fázi práce rozkrývá úskalí jednotlivých hovorů. Ve třetí části analyzuje diplomová práce literaturu související s tématem. Diplomová práce je založena na kvalitativním přístupu k získání a zpracování dat. Data pocházejí z ohniskových skupin, kterých se účastnily operátorky zdravotní záchranné služby a z vytipovaných hovorů, které dispečerky řešily s obtížemi. Cílem této studie je komplexnější pohled na problematiku možné provázanosti zdravotní záchranné služby a oboru sociální práce. V závěru jsou shrnuty poznatky ze získaných dat.
My thesis refers to the broad issue of increasing size of phone calls in the area of emergency service. But these phone calls are not conected to the urgent medicine need. This issues are regularly concerned with social work. My thesis try to reveal the answeres which can offer the field of social work to the callers. At first I analyzed the operators needs using focus group technic. At second I put under the analyze 98 phone calls collected by the operators. At third I analyzed the literature concerning our topic. My thesis used qualitative characters and data processing model concerning the explorational methods. The data were collected using focus group method and from phone calls. My aim was to make a broader insight to the issue of cohesion between emergency call center and the field of social work. I tried to put all information together at the end of my thesis.