Projektová výuka a regionální dějiny. Ukázka začlenění regionálních dějin do výuky dějepisu na základní škole na konkrétním příkladu základní školy Libušín
Project teachings and regional history. Ilustration of integration of regional history into history teaching at primary school on concrete example of primary school Libušín
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33463Identifiers
Study Information System: 90602
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Parkan, František
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce se zabývá regionálními dějinami a jejich začleněním do výuky dějepisu na základní škole. V první části jsem popsala možnosti a cíle regionálních dějin a projektové výuky. Teoretická část se stala východiskem pro druhou část mé diplomové práce. V té se snažím pomocí dvou případových studií prokázat vhodnost využití projektové výuky právě pro začlenění regionálních dějin do výuky dějepisu na Základní škole Libušín. Při přípravě obou projektů jsem vycházela z důležitých etap historického vývoje města. První projekt vychází z hradištního období, druhý z dějin 20. století. Nejdřívě bylo nutné vypracovat historii města a posléze naplánovat projekty. Oba projekty jsem vyzkoušela v praxi během června 2010 na Základní škole Libušín.
This work deals with regional history and their incorporation into history teaching at primary school. The first part describes the possibilities and objectives of the regional history and the project methods. The theoretical part became the basis for the second part of my thesis. By using two case studies demonstrate the suitability of project teaching just for the integration of regional history into history taught at at elementary school Libušín. Preparation of the two projects based on important stages of historical development of the city. The first project was based on the Early Middle Ages, the second on history of the 20th century. First it was therefore necessary to discover the city's history and then to plan projects. The two projects were made on practice in June 2010 at elementary school Libušín.