Krychlové stavby v geometrii na 1. st. ZŠ
Cube Buildings in Primary School Geometry
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33019Identifikátory
SIS: 96467
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kloboučková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
5. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
krychlové stavby, krychlová tělesa, prostorová představivost, geometrické jazyky, plán krychlové stavby, zápis konstrukce stavby, pravoúhlé průměty stavbyKlíčová slova (anglicky)
cube buildings, cube solids, spatial vizualization, geometrical languages, plan of a cube building, record of construction of a cube building, orthogonal projection of a cube buildingTato diplomová práce je věnována krychlovým tělesům a jejich využití v geometrii na 1. st. ZŠ, a to především z hlediska cíleného rozvíjení prostorové představivosti dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení několika klíčových pojmů souvisejících s prostorovou představivostí, podrobně charakterizuje prostředí krychlových těles a práci v něm. Praktickou část práce tvoří evidence a analýza experimentů realizovaných v průběhu několika měsíců s dětmi ze dvou čtvrtých tříd, nejprve v podmínkách běžné výuky, poté v individuálních sezeních. Tato část také udává výčet a popis vypozorovaných fenoménů i s pokusem o jejich vysvětlení.
Synopsis The thesis is concerned to cube solids and their use in primary school geometry. The main direction of the thesis is the development of children's spatial visualisation. The first part contains the explanation of key words in connected to spatial vizualization. I describe the environment of cube solids and work with them in various tasks. The second part includes records and analyses of my experiments, which were realized at two fourth grade classes within several months. First experiments were realized within regular lessons, later experiments in individual meetings. Analysing the experiments I identified and described several cognitive phenomena which I tried to explain in the conclusion.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Změna stavby, změna stavby před dokončením a změna v užívání stavby
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPekárek, Martin (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2007)Datum obhajoby: 23. 5. 2007 -
Právo stavby a jiné možnosti realizace stavby na cizím pozemku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLupač, Petr (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 12. 9. 2016Tématem této diplomové práce je právo stavby a jiné možnosti realizace stavby na cizím pozemku, kdy hlavní pozornost je věnována především institutu práva stavby. S účinností zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník byla ... -
Právo stavby a jiné možnosti realizace stavby na cizím pozemku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBřezina, Jan (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 11. 9. 2017This Master Thesis deals primarily with the legal institute of the right of superficies. It also deals with some another legal institutes which can be used for a building construction on another's land. The Thesis' aim is ...