Representation of the House in British Fiction (1906-2009). (E.M. Forster, John Galsworthy, Simon Mawer)
Obraz domu v britském románu (1906-2009)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33013Identifikátory
SIS: 97288
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupský, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
21. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Britská fikce, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké díloKlíčová slova (anglicky)
British fiction, Phenomenology, House, Home, Modernism, Work of ArtDiplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britská fikce, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo
The diploma thesis focuses on diverse representations of the house in selected British novels since 1906. The novels have been chosen in reference to the importance assigned to houses in terms of plot, characters, and setting, each offering a unique vision of the house. A house is perceived as a home, as a possession or as a work of art. The novels by E.M. Forster, John Galsworthy and Simon Mawer are viewed through the prism of Phenomenology, namely the essays of Martin Heidegger, Jan Patočka and Anna Hogenová. This type of analysis provides an insight into the motivations of the individual characters, but also a deeper understanding of the function and role of the house in fiction as well as in reality. All the works are studied accordingly in the context of a wider social, cultural and aesthetic background. Key words: British fiction, Phenomenology, House, Home, Modernism, Work of Art