Mateřská škola jako veřejná služba
Kindergarten as public service
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32948Identifikátory
SIS: 97559
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
7. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, veřejná služba, předškolní vzdělávání, školský zákon, výchovné cíle, rodiče, komunikace, marketingKlíčová slova (anglicky)
kindergarten, public service, preschool education, school law, educational goals, parents, communication, marketingPráce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
The aim of this work is to look into the issue of interpretation of the term public service in preschool education. The main goal is to find out how this service is understood by parents who use this service - whether their interpretation corresponds with the needs of children and to what extent they recognize the social mission of kindergarten. In addition, ttthe ambition here is to show the neccesity of change the traditional perception of education which has become part of market environment. Therefore the works highlights positive benefits of marketing management of school. The work is also focused on effective school communication as a way to reach the basic mission of school. Key words Kindergarten, public service, preschool education, school law, education goals, parents, communication, marketing