Grafy v didaktice matematiky
Graphs in didactics of mathematics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32727Identifikátory
SIS: 89324
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
6. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce má experimentální charakter s možným výstupem do učitelské praxe. Zabývá se aplikací teorie grafů do didaktiky matematiky. Stručně představuje různé typy úloh využívající teorie grafů a detailněji se zaměřuje na využití tzv. rovnicového šipkového grafu pro žáky mladšího školního věku. Těžištěm práce je experiment realizovaný ve 2. ročníku ZŠ. Experiment je popsán a analyzován. Hlavní pozornost je věnována řešitelským strategiím žáků. Získané výsledky je možné aplikovat ve vyučování nejen ve 2. ročníku.
Thesis is of an experimental kind with the possible application to ordináty education. It deals with the implementation of graph theory into education. Using graphs theory it presents briefly different a set of problems and particularly elaborate so called equation-arrow graph aimed to early graders. The core of the thesis is experiment done with second graders. Experiment is described and analyzed. The main concern is given to solving strategies of pupils. The obtained results might be applied to education not only in grade 2.