Databáze s obchodně-marketingovými informacemi a jejich využití z pohledu marketingového pracovníka
Business and marketing information databases and their usage from marketing manager's point of view
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32693Identifiers
Study Information System: 93647
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Očko, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
6. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
databáze firem, databáze ekonomických subjektů, firemní databáze, adresáře firem, firemní informace, hospodářské informace, obchodně-marketingové informace, poskytovatelé informací o firmáchKeywords (English)
databases of companies, economic subjects databases, databases of businesses, company directories, company information, economic information, marketing and business information, company information providersDiplomová práce se zabývá databázemi s obchodně-marketingovými informacemi o ekonomických subjektech registrovaných v České republice, které jsou dostupné na českém trhu. Sleduje vznik a vývoj databází obecně, pojednává o databázích ekonomických subjektů a přináší přehled nejvýznamnějších poskytovatelů informací o firmách a jejich informačních produktů. Analyzuje dvě vybrané databáze firem a popisuje na praktickém příkladu jejich využití z pohledu marketingového pracovníka.
The thesis is engaged in business and marketing information databases about economic subjects registered in the Czech Republic which are available on the Czech market. It monitors the rise and development of databases in general, deals with the databases of businesses and provides an overview of the most important providers of information about companies and their information products. Analyzes two selected databases of companies and describes the practical examples of their usage from marketing manager's point of view.