Agrese u dětí v mateřské škole
Aggression in Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32658Identifikátory
SIS: 69667
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
6. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodinaKlíčová slova (anglicky)
aggression, aggressiveness, nursery school, preschool child, familyHITKOVÁ, Eva. Agrese u dětí v mateřské škole. [Diplomová práce]. Praha: Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku agrese a agresivity dětí v mateřské škole. Cílem práce je zmapovat výskyt, příčiny a projevy agresivního chování u předškolních dětí. Práce je členěna do deseti hlavních kapitol. Nejprve se zaměřuji na charakteristiku psychiky dítěte předškolního věku, jeho socializaci. Na vymezení, vysvětlení hlavních pojmů a definic agrese. Nedílnou součástí práce je výčet příčin a projevů agresivity u dětí v mateřské škole. V rámci těchto kapitol se snažím zaznamenat a postihnout vlivy působící a ovlivňující předškolní děti a jejich chování. V empirické části se zabývám šetřením a zjištěním skutečných projevů agrese a agresivity v dnešních mateřských školách, u předškolních dětí. Šetření bylo prováděno metodou pozorování dětí v mateřské škole. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulky a dále zpracovány do tabulek a grafů. Závěr práce vychází ze zjištěných údajů, poznatků a z výsledků výzkumného šetření. Klíčová slova: agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodina
HITKOVÁ, Eva. Aggression in Primary Schoul [Thesis]. Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education, 2010. The diploma thesis focuses on issues of aggression and aggressiveness of children in nursery school. The aim is to monitor the incidence, causes and manifestations of aggressive behavior in preschool children. The work is divided into ten main chapters. First, focus on the characteristics of the psyche of a preschool age and a child's socialization. It concentrates on the theory, explanation of key concepts and definitions of aggression. An integral part of this work is a list of causes and manifestations of aggression in children in nursery school. Within these chapters it tries to understand and analyze the influences affecting the preschool children and their behavior. In the empirical part, it deals with the investigation and detection of actual aggression and aslo the aggression in today's nursery school in preschool children. The survey was conducted by an observation of children in nursery school. The results were recorded and further processed into tables and graphs. The conclusion is based on collected data, findings and results of the research. Key words: aggression, aggressiveness, nursery school, preschool child, family