Význam ready-made společností v tržní ekonomice
The role of ready-made companies in the market economy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32550Identifiers
Study Information System: 86365
Collections
- Kvalifikační práce [13507]
Author
Advisor
Referee
Hraba, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of National Economy
Date of defense
2. 11. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
ready-made společnosti, založení společnosti, společnost s ručením omezeným, akciová společnostKeywords (English)
ready-made company, company set up, limited liability companyDIPLOMOVÉ PRÁCE česky: Tato diplomová práce definuje pojem ready-made společnost. Popisuje jakým způsobem se prodej ready-made společností realizuje, jaké má fáze a zabývá se dalšími otázkami spojenými s tímto odvětvím tržní ekonomiky. Naleznete zde rovněž srovnání s cizinou, zejména s jinými státy EU. Nechybí zde ani předpokládaný vývoj trhu s ready-made společnostmi v nejbližších letech. A na závěr vyhodnocuje význam ready-made společnosti v tržní ekonomice
DIPLOMOVÉ PRÁCE english: This thesis defines the term of a ready-made company. It describes the purchase of a ready-made company, its process and particular phases. The thesis also deals with other areas and specifics of this segment of market economy. It compares the situation in the Czech Republic to other countries, especially to EU member states. It includes also trends and anticipated future development of market with ready-made companies. Finally, the thesis evaluates the position of ready-made companies in market economy