Žákovské portfolio jako prostředek hodnocení
Pupill's portfolio as an evaluation instrument
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32539Identifikátory
SIS: 88322
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce má teoreticko - výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a jeho alternativními způsoby pronikajícími do našeho školstvÍ. Hlavní pozornost je věnována sebehodnocení, žákovskému portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se zmapováním a porovnáním práce se žákovským portfoliem na různých školách v pojetí několika učitelek. Velká část výzkumu je věnována tvorbě reprezentačního portfolia na konci 5. ročníku a pracovního portfolia na začátku školní docházky pod vedením paní učitelky Vladimíry S. Klíčová slova školní hodnocení
The thesis has theoretically - researching nature. The theoretical part deals with school evaluation and its altemative methods that are gradually being used in our educational system. Self-assessment and techniques of working with pupiľs portfolio have been discussed in detail. The research findings, that have been learnt during the process of surveying the above mentioned portfolio and comparing methods of its application at different schools and by several teachers, are presented in practical part of the thesis. The research has also scrutinized the presentation portfolio at the end of the 5th grade of elementary school and the working portfolio at the end of school attendance elaborated under guidance of Mrs Vladimíra S.