Využití didaktické pomůcky Drak v předmatematické výchově
Use of "Dragon" as a didactic tool in pre-mathematics education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32409Identifikátory
SIS: 88867
Katalog UK: 990020504520106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
14. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Didaktická pomůcka "Drak" byla sestavena rozvoji schopností důležitých pro nástup školní matematiky. Navržené aktivity byly charakterizovány a jejich vhodnost, včetně funkčnosti didaktické pomůcky, byly vyzkoušeny v praxi. Děti byly pozorovány v rámci laboratorního experimentu v kontaktu s didaktickou pomůckou a řízené aktivity probíhaly formou laboratorního experimentu, v následném přirozeném experimentu bylo sledováno, které aktivity děti v kontaktu s didaktickou pomůckou volí, na základě videozáznamu byla provedena analýza.
The education tool "Dragon" was made to develop skills important for the onset of school mathematics. The proposed activities were characterized and their suitability and functionality were tested in practice (the teaching aid included). The children were observed in contact with the teaching aid in the laboratory experiment, where controlled activities were conducted. In a subsequent experiment, it was observed, which activities were chosen by children naturally in contact with the chosen teaching aid. The following analyses were made on the basis of the video recording of the children.